Stolt matte!

Igår gjorde vi debut i utställningsringen.
Bara som en kul grej, ska jag tävla med Häxa så är jag främst intresserad av bruks, men lite social träning och ett omdöme tänkte jag att det skulle vara kul!
Så en nervös jag kom till Rättvik igår, visste inte vart jag skulle vara, när eller hur f-n man gör???
Tack och lov hade vi Sofie och Jackson där som moraliskt stöd och inte minst min underbara kusin som vallade oss tillrätta och talade om vad jag skulle göra med hunden därinne i ringen.
(Mina utställnings erfarenheter begränsar sig till när Charlotte i Sex and the city ställer ut sin fula Cavalier och springer runt i heels, he he!!)
Hur som helst så verkar jag ha skött mig bra och Häxa ännu bättre eftersom vi gick ut första rundan med ett hederspris och fantastiskt fint beröm.
I andra rundan åkte vi ut mot en 9 månaders valp, så det var liksom inte så oväntat!
Jag och hussen i huset åkte hem med en trött och ner-dreglad valp, (efter vilda lekar med brorsan Jackson och  kusinens pumi valp) en lila rosett, (hederspriset) fina omdömen, och stooora leenden!!
Jag visste väl att vi har en ovanligt fin hund!! <3
Resten av lördagen ägnades åt att ta igen lite förlorad sömn och sen storstäda badrum och "normalstäda" resten av lägenheten. Skönt att ha det gjort!
Nu fattas bara att bestiga tvättberget som växt okontrollerat ett tag, tänkte ta tag i det i torsdags, men då hade vår elektroniska tvättnyckel gått i graven.
Att vi har kort om rena strumpor nu är en underdrift!
Nu har vi fått en ny "nyckel" och jag ska försöka att åtgärda lite av tvätthögen i morgon...
I kväll ska jag och Häxa bara mysa! Hussen är och klänger på väggarna, något jag också skulle vilja hitta energin att göra väldigt snart igen...
Nu mystajm!

Kommentarer
Postat av: Stina Ahlenius

Pratade med Erik och fick höra vilken fantastiskt duktig hund ni har, men det visste jag ju redan :)

Visst skulle ni flytta? När var det? Kram från Stina

Postat av: Sara

Tack tack!

Kram

2009-11-17 @ 18:53:40
URL: http://stickis.blogg.se/
Postat av: Jessica

Men eran lilla Häxa är ju bara för underbar! Hade jag varit domare hade hon vunnit, oavsett motstånd! ; )



Jättekul med hederspriset och det fina berömmet!



Kramar

2009-11-18 @ 08:32:17
URL: http://jessiejames.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Hej! Tack för hälsningen på min blogg! Jättekul att du hörde av dej, jag har tänkt på er och undrat hur det går med "Lill-Hedvig". Jag är jättsugen på att få se mera bilder!

Roligt att det gick bra på utställningen, men eftersom hon är lik sin moster så var det ju väntat ;-)

Ha det gott och pussa lilla Häxa från mej!

2009-11-19 @ 23:09:26
URL: http://ingridwi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback