Spårhunden!

Japp!
Idag har vi spårat för andra gången, och den här gången gick det strålande!!
Vi började med att köpa oss en spårlina och en dragsele (som får fungera som spårsele också)
Vi la två spår på ca 50 meter med godis på slutet. Båda spåren fick ligga i nästan en timme.
Det första spåret hade jag svårt att få henne att koncentrera sig, så Sofie kom och hjälpte oss och då gick det mycket bättre! (inte så konstigt att det är svårt att koncentrera sig på att jobba när brorsan Jackson står alldeles bredvid... hi hi!)
Andra spåret släppte vi på Häxa och Jackson samtidigt och då var det nos i backen på en gång och sen spårade hon lugnt och metodiskt hela vägen till målet.
Sen fick valparna härja av sig en stund innan vi åkte hemåt. Syskonen har ju så himla kul ihop!
I morgon ska jag ut och lägga ett spår igen tänkte jag, men först ska vi till veterinären och få hjälp med en tandflisa från en mjölktand som verkar sitta fast och bråka...
Inget som verkar störa fröken, men den ska ju inte sitta där i alla fall!
Nu har hon fått testa lite av det nya fodret som vi köpte häromdagen, och det verkar vara smaskens!
Mkt billigare än det "fiiiiina" fodret med dyr reklam som hon äter nu, men minst lika bra näring/energi och bra råvaror.... (jodå, det är Sofie som kollat upp det med, vad skulle jag göra utan kloka lilla Sofie?)
Ja, nu blev det hundblogg igen. Men det är faktiskt så att hon är den som får äran att ta upp mina lediga dagar...
Men en lunch med brudarna står högt på önskelistan det med! hi hi!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad snäll du är!! =) Är säker på att du skulle vara supersnygg som gravid!! =)



Kramis

Postat av: Sofie

hihi, klok och klok vet jag väl inte :P

Och fler spår ska det bli!! Syskonen ska ju bli världsbäst på att spåra! ;)

2009-12-05 @ 22:39:46
URL: http://sofiekans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback