Skruttig liten hund...

Igår hann jag inte mycket mer än skriva det förra inlägget innan planerna gick i stöpet.
Golvet är fortfarande fullt av sand som vår pärla drar med sig in efter sina pass som grävmaskin i områdets sandlåda.
Men Erik fick i alla fall en smaskig wook när han kom hem!
Kort efter maten så blev Häxa dålig i magen, och det var början på en natt av rastningar minst en gång i timmen...
GÄSP!
Gav Häxa lite risavkok till frukost med förhoppning om att magen skulle lugna ner sig, men det har den inte gjort utan dagens jobb har bestått till hälften av hundrastningar.
Men konstigt nog har hon varit pigg som en mört hela dagen och varit sitt glada, pigga jag.
På eftermidddagen fick jag nog av magåkomman, förr eller senare kommer den att göra henne uttorkad, så jag ringde veterinären.
Var dit en sväng och köpte lite magmedicin, men det var inget att oroa sig för så länge hon är pigg och får i sig vätska tyckte de, skönt eftersom jag var inne på samma spår.
Nu har hon fått medicin och tar en välförtjänt tupplur...
En annan som har tupplur är dammsugaren, jag vill ju inte väcka valpen (jo, när hon är sjuk och jag tycker lite synd om henne så är hon fortfarande en valp.)
Dagens finaste ursäkt för att slippa rasta snabeldraken en stund till... he he!!
Nu ska jag i alla fall sluta att knattra på tangentbordet och istället ta och hämta mina handledsvärmare.
Mina händer blir verkligen iskalla nu och är det hela tiden... Grymt tröttsamt!!
Skulle verkligen behöva ha på mig ett par vantar inomhus.. Priset jag får betala för att ha förfrusit händerna i skidbacken alltför många gånger.
Det kostar att ligga på topp(en)
So long, långkalsong

Kommentarer
Postat av: Jessica

Stackars liten, hoppas att hon kryar på sig snart!



Känner igen det där med förfrusna fingrar, finns en viss tendens att förfrysa fingrarna när man sitter och drar i ett par tyglar också! =) Dock har mina fingrar varit betydligt varmare denna höst då blodet pumpar mer än vanligt för tillfället! Så ett tips om du vill få varma fingrar - bli gravid! Haha! =)



Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback